Wednesday, August 1, 2007

غطوني وصوتو


البيه ابن خالتي كان عندي امبارح وبطيبة قلبه فتح موضوع انه عايز يتجوز وبمنتهى البساطه قال تعالو نحسبها كده الواحد لو عايز يتجوز لازم يبقى معاه قد ايه , المهم قعدنا نحسبها احنا الاتنين واتصدمنا صدمه خلتني في اخر كلامه اطرده بره الشقه قبل ما اقتله ( طردته هزار طبعا) , المهم احب اقول قائمه الطلبات بنظره متفائله يعني بجيب الحد الادنى

ميت الف جنيه شقه

عشر الاف جنيه شبكه

خمسه وعشرين الف جنيه عفش

خمستاشر الف جنيه تجهيز الشقه

عشر الاف جنيه ادوات كهربائيه

عشر الاف جنيه فرح

المجموع النهائي ميه وسبعين الف جنيه


الحسابات اللي انا قلتها دي على فرضيات قليله جدا بمعني اني حسبت ان العروسه بردو هتجيب حاجات يعني اكيد مش خمسه وعشرين الف هما اللي هيجيبو العفش انا بس حبيت اكون متفائل

وفي الاخر يقولو البنات بتعنس مهو لازم يعنسو هيجيبو شاب معاه ميه وسبعين الف جنيه منين يعني؟

4 comments:

yas said...

هههههههههههه
انا ممكن اتنازل عن الشبكة والفرح والله بجد
انا بكره الافراح ومش عايزة اعمل الشبكة مش مهمه ممكن بوكيه ورد
يبقي انا كده محتاجةبس شاب معاه ميه وخمسين الف جنيه بس كده

wael said...

ايه التنازل ده ؟
صدقي كده الموضوع بقى سهل مووووووووووت
هههههههههههههههههههههههه

Anonymous said...

اعتقد ان تقوله عن هذه الجوا ذه يكو يوم ان اب العروسه مساعد العريس لان الراجل يوم ميحب يتجو يدفع علي الاقل مش اكتر من عشرين الف جنيه فالهدايه غير مصاريف الخطوبه مش حوالي خمسين الف جنيه غير كل جمعه الذهاب الي العروسه وغير يومالخميس عشره جنيهعند الحلاق شعر و دقن و ظبط الشنب وغير بعد الجواز ستواجه بعض المشاكل من الاصتباحه الفل اصحه هات الغده وشكله علي الفطار ويحصل ضرب نار وتكلعلئه و تنزل الشغل انا بؤلك احسن بلا جواز احسن محمدطه (الخياط)

Anonymous said...

msh 3arfa 7asak motsha2em awy y3ne mana bent aho we shifa en el sha2a msh lazem tkon tamlek,bt2ol 10 talaf far7 ya3ne 5alas msh 7atgwezo law m3mltosh far7 ade aho shof maya we 3ashra alf wfrnaha we law el shabka m2sra m3ak awy 2adeha bdblten we ma7bs la7d ma rabena yfrgha laken ba2a el 3afsh ma3takedtsh en feha kalam wala ento nawyn tgwezo men 3'er matedfa3o 7aga asln da ba2a yb2a feha kalam tany.