Saturday, March 10, 2007

يبقى انت اكيد اكيد في مصر


قالو يقرفو الشعب المصري شويه عشان لازم يثور بقا شويه
اجتمعو وكان القرار يغلوا الاسعار
مفيش فايده
اجتمعوا تاني وكان القرار يزودوا الضرايب
بردو مفيش فايده
قالوا مابدهاش احنا نوقف ظابط على اخر كل كوبري يضرب كل واحد معدي على قفاه
وفعلا حصل كده
نزلو عشان يشوفو رد الفعل على كوبري الجامعه
لقو زحمه جامده اوي والناس مش قادره تتحرك
وفجأه
طلع واحد بيزعق جامد وثاير وبأعلى صوتو راح قايل
مش ممكن كده احنا بني ادميين , وقفو اتنين يضربو عشان ورانا مشاغل
ملحوظه
هو ده شعبنا اللذيذ المسالم والله يرحمك يا عم سعد مفيش فايده

21 comments:

Anonymous said...

يا عم وائل الضرب على القفا ادمان زي المورفين و الهروين بالزبط وانت سيد العارفين ان الشعب المصري ده صاحب مزاج و مزاج عالي اوي اوي كمان وسلملي على الكيمي كيمي كا

Anonymous said...

تحيا مصر
تحيا مصر
تحيا مصر
تحيا مصر

bani-adam said...

يا وائل هو الواحد عايز ايه من الشعب غير انه يكون مسالم.
اللهم نعوذ بك من الشعوب المشاكسه و شر الشعوب المشاكسه,و نفضل كده دايما ارض السلام و الامان.
كل سنه و انت طيب.

Anonymous said...

شكلك بتتريق على النظام يا وائل
بلدك حبيبتك اللي بتأكلك وبتشربك يا ناكر الجميل
الله يحرق البلد دي

wael said...

قبل اي حاجه انا مش مألف النكته هي موجوده من الاساس بس هي عجبتني اوي فكتبتها

اختي الكبيره
بما ان ده اخر تعليق تكتبيه وانتي قاعده في بيتنا يبقى مقبول وربنا يكملك على خير بأذن الله

كريم
تحيا مصر

بني ادم
وانت بالصحه والسلامه يا حبيبي

محمد
انا بحب البلد دي بطريقه رهيبه بس تعبت قفايا ورم من كتر الضرب وانا بقنع نفسي ان ده نضال من اجل القضيه
بص يا محمد لو ربنا كتب على البلد دي انها تتحرق فياريت اتحرق معاها عشان اخلص

Anonymous said...

مالك يا وائل عيب عليك كده انا صحيح كنت بتريق على وطنيتك بس مش كده مش لازم تتعب من دلوقتي لسه كتير اوي قدامك الدنيا مش بتخلص عند حاجه
ودي زوبعه في فنجان

Anonymous said...

بمااني من محبين كاظم الساهر فأنت بتنطبق عليك اغنيه اكرهها واشتهي وصلها

Anonymous said...

بص يا عم انت فى الاساس كل الى بتعملو انك تاكل وتشرب و تتريق على اى حاجة فالموضوع ده انا شيفة انو عادى بالنبة ليك و بعدين ايه يا عم المجاملات دى مش عشان فضلها فى البيت كام يوم بتحاول ترضيها يا ابيه وائل

Anonymous said...

اكتر شيء ممكن يموت الانسان انه يكون بلا وطن والشعب المصري بلا وطن ولا هوية

Anonymous said...

الله يحرقك ويحرق البلد دي ويحرق الوطنيه و يلعن ابو الهبل اللي انتو كلكو عايشين فيه انتو بجد عايشين الوهم مجموعه اغبيه و بهايم اللي بتحب البلد دي
واجعك قلبك على البلد دي روح حارب انت واللي زيك
ربنا ياخدكو كلكو

wael said...

معلش انا هبدأ الرد بالرد على الكمنت الاخير اللذيذ
ممكن اعرف بتشتم ليه؟
عارف والله لولا ان في بنات بتدخل على المدونه وانا بحترمها كنت عرفتك يعني ايه قلت ادب بس بجد ان بحترم الناس دي فمش هرد عليك
واذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما

Anonymous
الدنيا مش بتقف بس الواحد بيتهد شويه وياعن انت عارفني كويس مش بقع بسهوله احنا رجاله بردو
شكرا انك مكتبتش اسمك

طه
صدق المشكله اني مش عارف اعرف هو انا بكرهها اساسا ولا لأ

سلمى
التدوينه الجايه هتبقى تريقه عليكي بس
انتظريها

نانسي
كمنت رهيب بس شكله صح
الله يسامحك مكنتش ناقص اكتئاب

الكائن العجيب اللي في الاخر
ربنا يشفيك

Anonymous said...

بحبك يا وائل
بموت فيك
شو أخبارك إنت و الناس في رسالة ؟

wael said...

هيفاء وهبي مره واحده
بس انا زعلان منك عشان بتمشي مع رجب وسيباني
الناس في رساله تمام مش ناقصهم غير انهم يشوفوكي
ممكن تعملي حفله خيريه من اجل الاطفال الايتام ؟

Anonymous said...

looooooooooooooooooooool. 2eh dah da7na lazem kolena nan7any 2odam maghodatak el 3azema ely 7'allet hayfa2 wahby tanhar 2odamak :-p,ana harod 3alek bs bokra isa wenta 3aref leh , we isa rabena ha yonsorny 3alek we a7'alles zamb kol el nas ely etarya2t 3lehom yana yanta ya wa2el,we le e7tefaly be entesary 3alek mokadaman bahdelak o3'neyyet : ANA HAYFA ANA ,ANA HATLA ANA :-P {WE MAN3AN LEL TARYA2A(ANA) DEH DAMER 3'A2EB 3A2ED MN LEBNAN WE WESEL EL 2ASR EL 3ENY} :)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
wael said...

بجد انا نفسي افهم اللي بيشتمو دول بيشتمو ليه
انا ممكن ارد على كل كائن مريض بيشتم بنفس طريقته بس بجد مش عايز انزل للمستوى المنحط والوضيع بتاع كل واحد مريض نفسيا
الكمنت اللي انا مسحته اللي كاتبه سواق ميكروباص قذر
اعتقد ان مش شغلك لو بحب مصر ولا بكرهها او بمثل او اي حاجه دي حاجات ترجعلي
غير لو راجل ابقى اكتب اسمك مدام واثق اوي من نفسك

Anonymous
بأذن الله الفلوس تيجي والقافله تطلع بس هشمت شماته ملهاش حل لو الراجل باعك

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
wael said...

الشخص المريض اللي مسحت الكمنت بتاعه تاني
اعتقد ان قدراتك العقليه لا تتجاوز طفل عنده خمس سنين
بتقول اني مش محترم اني بمسح كمنتك بس انت محنرم انك تشتمني شتايم شخصيه و كمان تشتم اهلي
انت بني ادم مريض فعلا وكوميدي فعلا
ممكن اشتمك بمنتهى السهوله بس هفضل اخترم نفسي واحترم اللي بيدخلو على المدونه ومش هرد عليك
جرب تتكلم بأدب وتخاطبني بأدب وانا هرد عليك
ربنا يشفيك

محمود عزت said...

وائل باشا

الله أكبر !
هيفاء وهبي مرة واحدة !!!
يا صلاة النبي يا صلاة النبي
سايق عليك النبي تقولها تشتغل معانا في أبو رجيلة !
:))

wael said...

الحمد لله ربنا رزقني بمتطوعين في ابو رجيله ومش اي متطوعين
عارف يا محمود باشا كده رساله اخيرا هيدخل فيها ولاد و من كل الفئات العمريه
وسلاام كبير اوي لابورجيله واللي بيحبو ابو رجيله

محمود عزت said...

يا خبر
إمتى حصل الكلام ده ؟
ألف مبروك يا وائل , اللي جاب لك يخليلك !

(الكلام ده بمناسبة ربنا رزقني بمتطوعين و بتاع )

أما عن موضوع دخول هيفاء وهبي في أبو رجيلة فسمعني أحلى نشيد :

طاهر حوش صاحبك عني
طاهر
شغلك جنني !