Wednesday, March 21, 2007

وحشتونا يا اهل شرم الشيخ






مش عارف ليه الواحد بيحارب عشان يضايق نفسه , بجد تعبنا بكل ما تعنيه الكلمه عشان اختى تتجوز و بعد ما اتجوزت كلنا قاعدين مضايقيين انها مش في البيت

بدور عليها في كل ركن في البيت

بدور عليها في كل تفصيله

بفتكرها في كل اكله كانت بتحبها

بستناها كل يوم الساعه خمسه وربع ترن الباب وترجع من شغلها

بجد على قد ما انا مبسوط انها اتجوزت على قد ما انا زعلان انها مش في البيت

المهم ........

الهانم اتجوزت و اعلنت رسميا موت الشاب وائل , اعتقد انا اخر مره هحس فيها اني شاب صغير هي اللحظه اللي كانت قبل ما اقعد قدام العالم الكله وانا وكيل العروسه

بعيدا عن الكأبه

الفرح كان جميل بكل معنى جميل , اول مره اشوف المعازيم اصحاب فرح , اعتقد انه من المستحيل ان حد يعرف مين كان بيعزم ومين كان معزوم

اصحابي...... كانو اكتر من جمال , بجد كنت بشوف في عنيهم فرحه غريبه من طراز فريد مشفتهوش قبل كده في حد فيهم, كانو بيتكلمو بعنيهم كلام في منتهى البلاغه وهما ساكتيين , اول مره اشوفهم كده , اول مره اشوفهم بيرقصو عملو كل حاجه في الفرح بجد شالو الفرح على اكتافهم
اهلي وعلى رأسهم خالو طه واولاد عمي....... كانو بيزغرطو بقلوبهم اقسم بالله كنت سامع صوت زغاريطهم
ماما ..... صعب اوي ان الكلام يوفيها حقها بس اللي اعرف اقوله اني عارف ليه الجنه تحت اقدام الامهات بسبب الست دي
بابا ..... اولا مبروك يا عم احمد والله يسامحك على اللي انت عملته فيه , المهم بابا كان موجود في كل حته في الفرح
في الدايره واحنا بنرقص , في الكرسي اللي محدش شايفه في كتب الكتاب , في البوفيه كان بيعزم على الناس حتى في الزفه كان واقف
انا بجد بستغرب هي ليه الناس مكنتش شايفاه؟؟؟؟؟
بجد انا بحسد الراجل ده . هو عارف يشوف الناس اللي بتوحشه وهو واحش الناس كلها ومحدش عارف يشوفه
في الاخر لازم اقول اني معملتش حاجات كتير صح في حياتي بس اللي لازم اعترف بيه ان جواز البنت دي كان من اهم نجاحات حياتي, و اختياري لأصحابي كان من اكبر الحاجات الصح اللي في حياتي , وموضوع انا عايش فيه دلوقتي و بحارب علشانه و ان شاء الله ربنا يوفقني فيه برده من اهم مواضيع حياتي ان لم يكن اهمها على الاطلاق ولو نجحت فيه هيبقى اكبر نجاح شخصي لكل حياتي
على العموم
مبروووووووووووووووووووك يا ياسمين ويا محمد وربنا يوفقكو في حياتكو يا رب

17 comments:

wael said...

انا مش مجنون ولا حاجه بس بجد حسيت اني لازم اكتب الكمنت ده
الف مبروك يا وائل

bani-adam said...

يا مجنون يا بتاع الكومنت,مبروك علي صفحات البلوج,و انشاءالله نبقي نقرا توبيك لما تجوز اختك الصغيره.
كل سنه و انت طيب.

محمود عزت said...

أربع رصاصات فوق في الهوا يا جدعان !
ألف مبروك يا وائل
خلية التحشيش في رسالة و الجمعيات المجاورة تبعث بأحر التهاني و الأمنيات للشاب وائل و العائلة

رغم إنك معزمتنيش لا أنا ولا حسنوف!
عقبالك يا وحش
مستنينك في مقر الأسرة أنا و حسنوف و قرش الكابتشينو

ألف مبروك يا أبو وائل !

Anonymous said...

مبروك لأختك وعقبالك
بس هي دي اختك اللي في الصوره؟

Anonymous said...

والله يا وائل الكل كان مبسوط و انا كنت اول مرة الصراحة احس ان انا كبرت كنت بحى الناس و بجد كان الفرح حلو لدرجة ان هو فات هوا و بعدين كفاية انا فى البيت يا حبيبى مليهولك بس بجد وحشتنى اوى

wael said...

انا جيييييييييت
اكيد مش هرد على نفسي والا بجد يبقى جنان رسمي

بني ادم :
انا مش هرد عليك عشان يكفيني فخرا اني خليتك ترقص في الفرح
عقبالك

محمود باشا عزت :
محمود وكمان مره محمود
وانا
وانت
ورقصني يا جدع
حشيش لمحمود باشا وبلاش بانجو عشان مضر

كريم :
الله يبارك فيك
والله العظيم اختى مش عشان انا ابيضاني وهي سمره متبقاش اختى
الحقيقه انا لقوني على باب جامع

سلمى احمد :
ابوس رجلك كوباية شاي زهقت من كتر ما بعمله لنفسي
ونضفي الشقه
اعملى اي حاجه مكان البنت اللي اتجوزت دي

Anonymous said...

بدور عليها في كل ركن في البيت
بدور عليها في كل تفصيله
2areto we et2asart we nawet adrab laffet bango 3shan ansa wenta tele3t betdawer 3aleha 3shan te3mellak el shay we tenaddaf el bet??!! 2ehhhh han2ol 2eh howa dah sanf el regala..e3lan le kol a3da2 resala el 3ozam we da7aya tarya2et wa2el feh meeting mohem 3shan na7tafel be hazemto (2odamy tab3an)we neshmat feh we ay 7ad nefso ye3mel ay 7aga feh bera7to bs 3yzen nezam we no2af saf we bel dor :)) wa2el nefsak ta3tared walla 7aga ?!! 3omoman alf million mabrok le o7'tak begad 3arosa ra2e2a awy we zay el 2amar masha2allah rabena yewafa2ha

Anonymous said...

شكرا يا باشا
ومش هقولك مبروك عشان انت الي المفروض تباركلي

Anonymous said...

مبروك بالرغم انك معزمتنيش
بس صحيح انت قصدك ايه بالفقره الاخيره؟
موضوع ايه ده اللي بتعتبره اهم موضوع في حياتك؟
انت هتعمل عمليه انتحاريه؟

wael said...

هبه :
اولا : عقبالك
ثانيا : الى كل اعضاء رساله من الكبير للصغير انا قدامكو اهو اللي يعرف يعمل حاجه يعملها وانا قدامكو والميدان واسع
ثالثا : بلاش كده الموضوع لسه في ايدي ممكن ابوظ القافله فبلاش كده بدل ما اقلب عليكو كلكو
رابعا : عشان اوضح للناس كلها الفكر ده دكتور وعدها يديلها 10 الاف جنيه والحمد لله هي حاسه بالانتصار عشان اديلها علبتين مضاد حيوي بتلاته جنيه وربع

واحد انا بموت فيه :
الف مليون مبروك

واحد من الناس :
الله يبارك فيك
وقصدي كل خير ان شاء الله
الموضوع اكبر من الانتحار بكتير الانتحار اخره موت موضوعي اخره حياه
غير يا اخي بلاش حشريه

Anonymous said...

awalan: ma blash enta tayyeb shof 7ad 3ared showayeten yo2af 2odam el nas aho 7atta yekon bayen we yeshofoh :-p , saneyan: huh wala yehemeny enta lesa msh 3refteny mokalma wa7da menny le taher abo regela kolaha tetne2el hena gamb el mo2attam ,
salesan: ya ebny e7na bendawer 3la 3arabeyya na2l ten2el el adweya ..we el 3elbeten el antibiotic ely mn ta7t el kobry dol ha7'alehomlak ha te7taghom b3d el meeting :-p

Anonymous said...

زغروطه يا اولاد
لووووووووووووووووووووووووووولي
مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك

Anonymous said...

اهلا يا عديم الرجوله حاطط صوره لأختك على الانترنت
هو ده فعلا عالم المدونيين القذر

wael said...

هبه :
هرجع واقول انزلولي فارس لفارس والميدان واسع

محمد :
عقبال عندك يا ام صلاح
متتحزم وترقص في المدونه احسن
عقبالك يا حماده

Anonymous :
اشكرك فعلا انك خلتني اخد بالي
انا مكنتش واخد بالي انها صوره لأختي وكمان مع راجل وياريته راجل غريب ده جوزها بجد يا عيب الشوم
اصل احنا سلو بلدنا ان البنت ممكننحط صورتها
بس لو سلو بلدكو انكو تحطوها في متحف الشمع وممنوع الاقتراب او التصوير ابقى قولي اصلي معلش متفتح على الحياه بزياده عايش عيشه امريكيه
وانا من يومي برده بقول على عالم المدونين انه عالم ياي خالص كذر كذاره فظيعه لا تتاك

Anonymous said...

واؤلتى حبيبى شو اشتقتلك كتير بقالك فتره عم بتُهرُب منى بدى أحكيلك عن شئ اففتكرته لما قريت هالموضوع،افتكرت ليالينا الحلوة فى فيينا ولندن و باغيس وسهراتنا اللى ماتتنسيش على صهللة ريستوران وحبيت افكرك بوعودك الكتير ليّا. وائل هاستنى حكيك ليّا الليلة دى ع الموبايل بدى أسمعك أغانى ألبومى الجديد و أعرف شو رأيك فيه ، هأستناك عيونى

Anonymous said...

نانسى مرة واحدة يا وائل بس ولا يهمك أنا برضه أخوك و أفرحلك والإستقرار مفيش احسن منه ،المهم ابقى افتكرنا حتى ولو بدور صغير فى الكليب الجديد ، أما بخصوص الفرح فألف مبروك يا وائل وطبعا عقبالك ، ومش محتاج أفكرك بدورى المهم والاستراتيجى فى الفرح و ده واضح فى الصورة

wael said...

نانسي عجرم
نانسي وهيفاء مش هقدر على كل ده
وهتصل باليل واسمع الالبوم كله
بحبك كتير تقبري قلبي
مسيري هعرف انت مين

الناس الوان
يا باشا افضالك مغرقانا
الفرح بجد كان ناقصك