Sunday, November 19, 2006

انا مبسوط

ده اول موضوع اكتبه بكتبه وانا بجد مبسوط ممكن يكون في افكار كتير في دماغي وممكن كمان تكون كل الافكار دي متضاربه بس بجد ممكن يكون الاحساس الوحيد اللي انا متأكد منه اني مبسوط.
رجعنا النهارده من ابو رجيله وشفت المشاريع اللي عملناها وكان بجد الموضوع ممتع شفت بجد نجاح اسره انا بجد بحبها بس اللذيذ في الموضوع هو الناس اللي معايا هما دول بجد اللي عاملين التضارب الكتير اللي في دماغي وممكن كمان احمد الباشا من اهم الاسباب اول مره اتكلم معاه وانا هادي كان في في دماغي كلام كتير عايز اقلهوله وكنت خايف اتعصب عليه بس الغريبه اني لقيت نفسي بارد اوي وقاعد بهزر والاغرب هو ان على هو اللي اتعصب - غريبه مش كده - المهم انا مش فاكر انا قلت للباشا ايه بس اللي فاكره ان كان في ناس بتضحك وناس بعد القعده كان هاين عليها تضربني بالنار وناس تانيه قالت اني كنت بتكلم بأنعره معاه .
نرجع للناس اللي كانت موجوده..... ناس بتتعامل بمنتهى الاحترافيه وناس بتتعامل بمنتهى الطيبه وناس بتتعامل بمنتهى القرف - بالمناسبه القرف ده اكتشفت مؤخرا انه بسبيي كانو قرفانين مني - بس بردو ارجع واقول اني بجد كنت مبسوط كنت بهزر والمشكله اني اكتشفت مؤخرا ان الهزار ده بيبقى تريقه على اي حد والناس طلعت بتزعل و المشكله اني مش قادر ابطل طريقتي دي وبحاول اعتذر للناس بعد وصلت التريقه المتواصله. ساعات بعتذر وانا مقتنع وساعات بعتذر وانا مقهور وساعات بعتذر نوع من انواع الشياكه بس المحصله اني بعتذر والمحصله اني بلاقي ناس مش زعلانه وناس بتضحكلي ضحكه بشوف وراها كلمات بيقولها بتبقى غالبا يخرب بيت الزمن اللي وقف واحد شبهك معايا وناس تالته بتكلمني بانكسار بنوع من انواع ارحم اهلى من طريقتك دي بس بعد ما بعتذر بحس اني عملت اللي عليه ومش هعرف اعمل اكتر من كده و الالذ اني بعد ما بعتذرله قبل ما بقول سلام لازم اشجيه بسهم سهامي الممله واتريق عليه - انا رخم مش كده - على العموم ماعلينا .
مش عارف لو كان من حقي اقيم الناس امبارح فممكن اقول ان على كان متألق وربيع كان جميل ومنظم جدا ومصطفى كان رايح يشوف قصه الحب الكبيره بتاعته مع ام عمر - بهزر طبعا - وفتح الله كان بيجرب النظام الجديد ايه ونظام شغلنا هناك اما البنات فكان في بنتين حسيت اني لو اتأخرت اكتر من كده ممكن يضربوني بالجز..... وكان في بنت بتضحك على كلامي وبتقول جواها اهو الزمن اللي خلى الشخص ده يمسك ابورجيله و حسبي الله ونعم الوكيل وبنت ساكته وبتشتغل وملهاش دعوه بحد وبالاخيره كانت مبسوطه وشايفه ان كده كويس بس الاهم ان كل البنات اجمعو ان احمد الباشا غلبان وانا ظالم ومفتري واستاهل الحرق نرجع ونقول ماعلينا وطبعا لما يجي وق تقيمي لذاتي مقدرش اقول غير لو لم اكن وائل لوددت ان اكون وائل -هزار بردو - طبعا مش هقيم نفسي او لو هقيمها فمش هكتبها هسيب التقييم ليكو .
في الاخر اقدر اقول انا بجد مبسوط بأبو رجيله جدا ومبسوط اني مع الناس الجميله اللي في رساله ومبسوط بنفسي اني مكنتش عصبي مع احمد الباشا

4 comments:

أحمد جمعة said...

ألف مبروك يا وائل على المدونة،طبعاًأنا اول واحد ينقطك بكومينت بس ولا يهمك انت برضه صاحبى ولازم أقف جنبك فى المواقف دى،وإن شاء الله تكون المدونة قدم....قصدى قلم السعد عليك

محمود عزت said...

وائل باشا
أولا أحب أقولك إنك لازم تشيل أم الفيريفيكاشن كود اللي لازم أكتب أمه قبل ما أكتب الرد عشان نبقى حبايب و إصحاب !

ثانيا
حلوة لو لم أكن وائل دي لوددت أن أكون وائلا , هما بيقولوا كده برضه
المتعوس متعوس حتى ولو فتح بلوج

بس حلوة التدوينة
و بالذات موضوع قصة الحب العظيمة بتاعت طيفا
مع إن الواد مش باين عليه أي رومانسية في أي حتة في وشه خالص

يلا مش مهم

كل سنة و إنت طيب

wael said...

احب اقول لمحمود باشا انه يؤمر ولغيت ام الفريفيكاشن

Anonymous said...

يا بنى ارحم الناس و كفاية تريقة حرام عليك