Tuesday, March 25, 2008

رؤوف باشا


جو شديد الحراره زحمه ملهاش حل و ميكروباص سيده زينب اصوات متداخله بولاااااق امبابه على سيده على منيب على سب دين من سواق الميكروباص المتمركز على ايدي الشمال يفصل بيني وبينه فتيس الميكروباص الشيك اللي قاعد انا والبيه و عدد من الاشخاص المنتهكين الكرامه بسبب الجري والسحوله ورا الميكروباص

المهم في عز المعمعه دي ظهر ميكروباص سيده تاني وحاول يركب ناس تانيه وبلا اي مقدمات نزل سواق الميكروباص اللي انا قاعد فيه واطرب السواق التانيه بوابل من الشتيمه المتناغمه مع الكثير من الاصوات المتناغمه من توافق عضلي عصبي بين مناخيره وبؤه عشان السواق التاني غلط وركب ناس قبل التاني ما العربيه بتاعته تكمل

المهم في ظل الجو المشحون ظهر شخصيه قام الموقف كله على رجل واحده تبجيلا للاخ المبجل اللي وصل للموقف الجميل ان الشخص ده كان امين شرطه ارجع واقول ماعلينا

ركب الباشا جنبي بقا على يميني الباشا وعلى شمالي السواق وانطلق الميكروباص لرحلة الاهوال اللي هتنتهي بيه في مستشفى الباطنه عشان ابدأ يومي المظفر

في وسط الطريق دفعت الاجره والسواق قالي انها هتغلى تاني او رابع ان صح التعبير وانا قولتله يخرب بيت كده البلد دي عايزه مننا ايه يعني ننيل ايه نولع في نفسنا عشان الحكومه ترتاح المهم في ظل الرغي ده كان الباشا راكب على يميني والسواق قاعد يقرص على ايدي لحسن الباشا يزعل ارجع واقول ماعلينا

عند تمثال نهضة مصر لقيت السواق حط الفلوس في جيبه وطبعا الباشا المتلقح على يميني مدفعش وانا بما اني لساني بيصعب عليها يقعد في التجويف بتاع بؤي رحت قلت للباشا بهدوء ممتزج بوقاحه : هو البيه مش ناوي يدفع؟

راح السواق اللي كان بيبدع من سب دين على اب على ام راح بمنتهى الوداعه قالي خلاص اجرته وصلت

قلتله وصلت امتى ؟؟؟؟ انا مش قاعد وشايف

قالي خلاص بقا

كل ده والباشا ساكت

راح السواق الوديع قالي : خلاص بقا مش هتفرف

اكتشفت ان السواق مش هياخد اي موقف وبقا الحل الوحيد هو اني اقرف الباشا

رحت لافف وش اهلي للباشا وقلتله لو مش معاك فلوس انا ممكن ادفعلك

الباشا : انا معايا ادفع لنفسي ووللميكروباص بتاعك كله

انا(بضحكه متهكمه ) : طيب بلاش الميكروباص ادفع لنفسك بس

الباشا : وانت مالك

السواق الوديع : اطلع منها يا بيه

انا : مش طالع منها ولو مدفعش يبقى رجعلى الاجرة بتاعتي هو مش احسن مني

الباشا : متتلم بدل مبهدلك انت فراد قلوعك ليه ؟

انا : تبهدل مين ؟ انت فاكر نفسك بني ادم ده انت امين شرطه ؟

واحد من الميكروباص وبصوت جهوري واجش جميل : انت اللي بتتكلم معاه ده دكتور يا ابن الوسخه كلمه عدل ده انت امين ابن تييييييييييت ( معلش كانت كلمه صعب اني اذكرها عشان وسعة اوي من الراجل )

هنا الباشا راح شادد شخره اقسم بالله ما سمعتش زيها في حياتي كملها : انت بتشتم مين ؟

الراجل اللي ورا : بشتمك يا ابن الوسخه

صوت صفير قوي جدا ناتج من فرامل الميكروباص انا بفتح الباب وبزق الامين بره العربيه الباب اللي ورا بيتفتح الراجل بينزل الخناقه اتنقلت للشارع انا بزعق انت هتبهدل مين يا بتاع انت؟

الراجل اللي كان ورا : بتاع مين يا دكتور ده تقوله يا ابن الوسخه

الامين مع شخره اقوى من الاولى : انا ابن وسخه طيب والله لاطلع ميتين امك

الراجل : تطلع ميتين مين يا ابن الوسخه

الشارع اتلم علينا عند اخر كوبري الجامعه

الراجل بيطلع موبايله ويجري اتصال بسرعه والامين بيشتم والراجل متوقف تماما عن الرد ثم بهدوء مايطلعش غير من شخص واثق تماما من امكانياته : الو رؤوف بيه معاك يا باشا انا عند اخر كوبري الجامعه وهتأخر عشان في امين شرطه قدامي ابن وسخه مفكر نفسه بني ادم ابعتلي اي حد من عندك يا باشا عشان اعرفه مقامه

المشهد دلوقتي : الشتيمه وقفت الامين ساكت انا مبتسم ابتسامه بلهاء في وش الامين معناها هيطلع ميتينك يا حلو الشخص المدعو رؤوف لسه بيتكلم السواق منتشي كأنه بيقول مدفعتش الاجره وهيطلع ميتينك بخمسه وستين قرش

المهم رؤوف بيقفل الخط وفي مشهد سينمائي جميل الامين بيقول : انا اسف اللي مايعرفك يجهلك بس حضرتك شتمت على طول ومقلتش اي حاجه

رؤوف( باشا بقا) : اديك هتعرفني يا ابن الوسخه

الامين: خلاص ياباشا

رؤوف : خلاص غور في داهيه

المشهد بعد التغيير : الامين مركبش تاني ومشي انا راكب جنبي رؤوف باشا الناس ركبت الميكروباص انطلق السواق بيدندن

انا : شكرا يا استاذ رؤوف

رؤوف : انت من الاصل اتدخلت ليه؟

انا : عادي اصلي مش بحب الاستقطاع بتاع الحكومه يا استاذ رؤوف وسكت بعدين قلتله هو حضرتك وكيل نيابه ؟

رؤوف : اشمعنى وكيل نيابه؟

انا :عشان سن حضرتك صغير

رؤوف بضحكه عاليه جدا : بطل تقولي يا رؤوف وراح مطلع محفظته ومديني كارنيه بصيت فيه لقيت صورته مكتوب جنبها احمد خالد مصطفى بصيتله وعنيه هتخرج راح ضاحك وقالي : اه احمد نايب اطفال في ابو الريش بس بزمتك ما انفعش باشا؟

ضحكت بصوت عالي جدا وشاركني الضحك ونزلت عند مستشفى الباطنه وانا بضحك وهو بيغمزلي


55 comments:

yas said...

هههههههههههه
على فكرة طول ماانا بقرأ بقول هو عرف منين انك دكتور كنت شاكه والله طلعتى ذكية يابت ياياسمين

Anonymous said...

انا رجعت من الصلا فتحت مدونتك وكنت هموت من الضحك سلملي على رؤوف بيه وعلى الامين او ابن الوسخه

Empress appy said...

ههههههههههههههههههههه
بجد موتنى من الضحك يا دكتور
بس عارف موقفك صح والله برافو عليك وعندك حق لو نبطل نخاف من السلطه ومن الامناء المعفنين دول بجد الدنيا هتنضف ولازم يفهموا انهم فى خدمتنا مش احنا اللى فىخدمتهم
بس الدكتور اللى معاك طلع سكر وراجل بجد

مدحت محمد said...

هو ده الشعب المصرى
وصدقنى طول مااحنا كدة
مش هنعرف لاناخد حق ولا باطل
بحييك على جرأتك

maYHam said...

حتة نايب راجل بصحيح
قلبه ميت
بس هما ما بيجوش إلا بقلة الأدب للأسف

محمود عزت said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله العظيم يا وائل لو كانت من تأليفك لأطالبك بالكتابة القصصية
ولو حقيقة يبقى أنا من حقي أقضي بقية اليوم مبسوط
أحلى سلام يا برنز

OldCatLady said...

هههههههههههههههههههههههههههههه.....بجد والله اليوم النهارده كان أسطورى و مفيش غير البوست ده اللى فك التتنيحة اللى كنت فيها
لو موقف حقيقى ده اذا أنا حاليا فى قمة السعادة
أحسن....بلاش تناحة
خالص تحياتى

ghoneem said...

اهلاااا بيك يادكتور

بوست جميل بس ليه ملاحظات ع الالفاظ كان ممكن تتشفر كلها

هية فوضي .....فوضي
أمين الشرطة ده اسوأمهنة اتوجدت في مصر كل الاشكال اللي فيها انيل من بعض
تحياتي

بالتوفيق.......

Anonymous said...

كده انت الحمد لله اتخانقت مع الظابط رقم 10 في حياتك صح؟
ارحم نفسك مش هترتاح غير واصحابك بيجيبولك عيش وحلاوه في القسم

Anonymous said...

ههههههههههههههههههههه بجد بحييك على جرأتك وجدعنتك دي بس انت موتني من الضحك فعلا انا عايزه اقولك على حاجه انا ساكنة في الهرم وسواقين الميكروباصات طالعين بقالهم سنه كده في حاجه تخنق بانهم يقسموا الاجرة فعبال مابوصل الجيزة والرسمي اني ادفع نص جنيه بكون دفعت اتنين جنيهفانا بقى قولت مش هسكت وبقيت كل يوم في حوارات مع اي سواق اركب معاه اعد بقى اقوله اتقي الله وحرام عليك وده مش من حقك وكده بقى ومنهم اللي يسكت وده نادرا ومنهم اللي يشتم ومنهم اللي قالي والله لتنزلي وكده بقى لحد مابقيت اسكت مش لحاجه اكتر من اني بنت وبقيت اخاف منهم بصراحه بس لو كنت ولد والله ماكنت هسكت خليك شجاع انا بكره السلبيه بصراحه

wael said...

ياسمين :
انا شكلي دكتور على الاخر اعمل ايه بقا
ههههههههههههههههههههه

محسن :
تقبل الله والله يسلمك

wael said...

appy :
نورتي المدونه ونخاف من مين بس اصل خلاص مابقتش فارقه هيعملو فينا ايه اكتر من اللي بيعملوه
نورتيني

مدحت محمد :
اشكرك على تحيتك وياريت تفضل تنورني

wael said...

انا محتاج :
على رأيك هي قلة الادب اللي ماشيه في البلد دي


محمود باشا عزت :
ازيك يا برنز البرنزات
اقضي بقيت اليوم مبسوط يا معلم القصه بجد

wael said...

صيدلانيه :
اتبسطي كمان القصه بجد وانا مبسوط اني ادخلت السرور عليكي
حسبي الله ونعم الوكيل في طب وصيدله
نورتيني

غنيم :
معلش على الالفاظ انا حكيت القصه زي ما حصلت
تحياتي

wael said...

واحد من الناس :
ربنا يكتر خناقاتي معاهم ياعم

المحتاره :
انا بردو ساكن في الهرم وعارف تقسيم الطريق
كنت بتخانق في الاول بعدين قلت مالهاش حل ولمعلوماتك اخر مره ركبت السواق قالي ان الاجره هتبقى موحده خمسه وسبعين قرش ابسطي الخناقات هتبقى للركب

Bosssssy said...

كل اللى كتبولك تعليقات كانوا بيكلموك عن موقفك او موقف رؤوف باشا العسل لكن الحقيقه انا هكلمك عن حاجه تانيه خالص هى العيشه فى القاهرة.ماتتصورش انا بخاف من العيشه ف القاهرة اد وبالرغم من انى طول عمرى معترضه ع الارياف وكنت بقولهم فى البيت اول عريس هيجينى من اى مدينه هوافق وبدون تردد .المفاجأه بقى ان اول عريس يجنى من بره البلد يطلع من القاهرة .ومش قادرة اقولك اد ايه كان مستميت فى انه يحصل على موافقتى وكان الموقف الاكثر غرابه منى هو انى رفضت لانى خايفه من العيشه فى القاهرة بسبب الزحمه والحوادث الغريبه اللى بنسمع عنها فى المدن الكبيرة. ايه رايك بجى

wael said...

العيشه في القاهره مش مرعبه القاهره زحمه بس انا معرفش اعيش براها خلاص اتعودت على القرف ده غالبا ادمنته
ونصيحه لو الولد عريس كويس وافقي عشان ممكن تتجوزي واحد ساكن في اي حته وبعد الجواز يتنقل القاهره يعني لا بلح الشام ولا عنب اليمن

Anonymous said...

احبه لانه بستحق ان احبه
ذهبت بعيدا ولكن رجعت اليه
اخذتني الدنيا ولكن رجعت لاني احبه
عرفته بالحب عدت بالحب
هل تحبه هل تسمعه ,الك قلب
ان كان لك قلب ستسمع
حتما ستسمع ,
الم يان للذين امنوا ان تخشع قلوبهم لذكر الله وما نزل من الحق ولا يكونوا كالذين اوتوا الكتاب من قبل فطال عليهم الامد فقست قلوبهم وكثير منهم فاسقون
اياك ان تذهب اياك ان تمضي ارجع فقط ,ارجع فحسب ,ارجع ان كنت تحب
ارجع قبل ان يأتي يوم ولاتستطيع الرجوع ,
الك اله سواه الك رب غيره ,ماهذه الدنيا ومن فيها ومن عليها ,
يا حسرتى على ما فرطت في جنب الله وان كنت لمن الساخرين
يا حسرتى على ما فرطت في جنب الله وان كنت لمن الساخرين
يا حسرتى على ما فرطت في جنب الله وان كنت لمن الساخرين
العائد الي النور

dr_modymodak said...

هههههههههه
وبتقي دمي خفيف دا انت الليزي العسل والله

والله يا وائل فعلا حاجه تخنقوتجيب العصبي عالعموم انا مكلم دادي يجيبلي عربيه هههههه

وكمان زي حالاتي في طب هههههههه لنا الله

انا بكتلك ردي الساعه 6 الصبح واوعدك هتجول في مدونتك لانه من الواضح انها تستحق

سنووايت said...

هههههههههههههههههههههههه
لا بجد مش ممكن
رغم اني مش في مود اضحك بس ما قدرتش ما اضحكش
علي الرغم من ان القصة وراها وضع غلط للاسف وللاسف اكتر ان هو اللي ماشي في البلد
ربنا يخليلنا رؤوف باشا :)

خايف من الحقيقة said...

مش هاضحك
هبكي
لان اللي بين السطور للاسف يبكي ميضحكش
اتنين دكاتره زي الفل راكبين ميكروباس
الاجره كل يوم تغلى
السلطة ممثلة في الامين اللي مش امين بتمارس البلطجة والابتزاز
طيب فيه ايه عدل ويضحك
اه نسيت
اسلوبك بجد رائع
وعندي نقد بس مؤجل للمرة الجاية
اصلي ناوي ازووووووورك كتييييير

wael said...

مجهول :
مش فاهم اي حاجه ؟
هو ايه الكلام ده؟

در مودي موداك :
يا باشا ده وسام على صدري
بس والنبي لما دادك يجيبلك عربيه خليه يجيبلي انا كمان عربيه عشان دادي مش معاه فكه
نورتني

wael said...

نسيت صحيح يا دكتور مودي موداك:
انتي ايه اللي مصحيك دلوقتي؟

wael said...

سنو وايت :
كويس اني فرحتك
وربنا يخليلنا رؤوف باشا
يارب ماتبقاش اخر زياره
نورتي

خايف من الحقيقه :
اضحك يا باشا مش فارقه
اشكرك على موضوع اسلوبي وان شاء الله تزورني كتييييييييييير
بس انت ايه نقدك عشان والله هيسعدني؟

Abo 7anf said...

السلام عليكم يدكتور
احنا زمايل
وان كان عيبى زملكاوى فمعلش والله مش ذنبى
يلا الظروف
بس بجد موضوع جامد
واللى يخاف من العفريت يطلعله
والغلطان دايما بيخاف من الاكبر منه
وسلملى على نايب الاطفال

Wael said...

هههههههههههههههه
والله مش عارف احييك على شجاعتك
ولا احيى الراجل التانى
ولا احيى " رؤوف " باشا !!

الموقف جامد جدا وفعلا لو مكنتش
قلت انه حصل انا كنت افتكرته قصة
قصيرة

very good :)

spellz said...

إحلف


يخرب عقلك وقعتني مالضحك
وقعت فعلآ مالكرسي
والله أحمد باشا ده عظيييم


فكرني بأبويا لما مرة كانت مسورة ضاربة و طلب بتوع الحي

و بعدين قالولوا حضرتك مين

قالهم أنا اللواء ع ح س

ربع ساعة وكانت المسورة فل الفل

Mo3Az said...

مش ملاحظ ان تعليقات الناس كلها فى اتجاه الانبساط الغير معقول بسبب الانتقام من الأمين
:D

هى دى بلدنا
اللى خلت الناس مليانه غل على اى واحد يلبس ميرى

بس جامده جدا الحركة دى على فكرة
;)

داليا محمد said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههه بجد تحفهاااااااااااااا فعلا مواقف الميكروباصات دى محتاجه عوشرومية مدونه بس حلو اوى بجد

داليا محمد said...

http://belfetra.blogspot.com

Anonymous said...

يخرب بيت عقلك ياوائل انا قعدت اضحك لما كان قلبي هيقف
اكتر حاجه صحتني وانت واقف تضحك قدام الامين
انت مسخره

wael said...

ابو حنف :
ممكن تلحق نفسك وتبقى اهلاوي
ههههههههههههههه
انا بهزر بس بردو فكر في الموضوع
نورتني

وائل :
التحيه كلها لرؤوف باشا
نورت

wael said...

سبلز :
انا والله كل ما افتكر منظر رؤوف باشا بضحك
صحيح سلامي لسيادة اللوا

معاذ :
الناس بجد مش بتكره حاجه في الدنيا قد السلطه
قدرنا كده وخليها على الله

wael said...

داليا :
على رأيك احسن مواقف تفتكريها هي بتاعة المواصلات
في كتاب اسمه تاكسي ابقى اقريه هيعجبك اوي

شيماء :
اشكرك على وصفك ليه بالمسخره
بس انا كنت شمتان في روحي الشريره بقا
نورتيني

BaTresYa said...

على فكره انت جرئ اوي بجد ... إزاي تعمل كدا ؟؟بس تعرف جدع والله
إنت فكرتني بموقف حصلي انا واختي ... حصل لقرايبي حادثه كبيره على الطريق وكانت العربيه مقلوبه وحاجه جامده يعني ...وكنت انا ووالدي ووالدتي وابن خالي في العربيه اللي وراهم ...المهم بعد الحادثه كل الناس راحوا مع المصابي ومش فضل غيري انا واختي وابن خالي واقفين ... وجه أمين شرطه نده لي انا واختي وقالي اقفوا بعدين وفضل يشغّل ابن خالي ويزعق له ...وقعد بقى يفرض عضلاته ويقول لنا شايفين الراجل ده حرامي ... أصل أنا أعرف الحراميه من منظرهم ...وفضل لازقلنا لحد ما جه الإنقاذ الإلهي ومشينا

حنة said...

بجد انتوا كنتوا واخدين حبوب الشجاعة انت والدكتور رؤوف ، بصراحة لو الموقف ده حصل بجد احييك عليه .. فعلا ، لأنه بيحصل معانا كل يوم وبنقعد في حالنا مع انه فيه احساس بالاستقطاع والاستغلال
برافو عليكم فعلا انت والباشا رؤوف

Unknown said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
د.وائل
مع الاسف ,مع الالم, ايوه احنا دكاترة
ومفروض نعامل الناس بالراحه والانسانية وتكون سيادتك متعرض لموقف مثل هذا!!!تجيب الانسانيه منين؟
ولو رديت السلام الصبح على عيان بيسالك عن حاجة تلاقى جناب موظف التوقيع كاتبلك تاخير
وبرضه مفروض تتعامل بالانسانيه ماهو انت الدكتور !!!
تناقضات كتير حتلاقيها فى حياتنا ولسه لما تشتغل وتقبض اول ماهيه!!!ياهنّاك ياسعدك !!!حتجيب ايه بيها؟؟؟يادوبك
لب وسودانى
مظهر خارجى لازم تحافظ عليه, ومستوى معين من التعامل مع الاخرين برضه لازم تستمر عليه ماهو انت الدكتور!!!
انا والله ما عايزة اعملك اكتئاب ولا حاجه لاسمح الله
انا عايزاك تعرف اللى مستنيك من دكتورة قبل منك يمكن ب30 سنه اة والله
وتقبل تحياتى وسامحنى على الاطالة ولكنك قلبت علىّ المواجع
قبل ماامشى: مش صاحبك بس اللى بيعمل حركة رؤوف باشا دى عندنا منه كتير بس بقى بتقال "انا اللواء فلان الفلانى
وتلاقى الطلب بتاعك اتنفذ فى ثانيه(بس حاول تكون مقنع)
وحاجه كمان لما يحصل مشكله لك وعايز نجدة سربعه قول ان فيه اجانب معاك او فى البيت
حتلاقى هوا النور والميه والغاز الطبيعى وككككككل حاجه وصلتلك
وتقبل تحياتى
norahaty)!!!

Desert cat said...

هههههههههههههه
ده الدكاترة دول طلعوا حقنة
والله موقف جامد جدا من الدكتور صاحبك
تحياتى

عمو احمد said...

فعلا والله الموقف ده بتكرر مع الواحد كل يوم,بس حلوه اوى لعبها صح بس مش كل مره تسلم الجره

استراحة محمد said...

لو يوسف شاهين قرا الموضوع ده كان حطه مشهد فى فيلم هى فوضى كتملة للفوضى اللى عايشاها البلد .. احب اقولك يا دكتور وائل بوس ايدك وش وشعر ان العمليه ما اتكشفتش
اتمنى زيارة مدونتى
estraha.blogspot.com

إنجى said...

شكرا على زيارتك مدوانتى المتواضعه

بس انا لى عتاب عليك
البوست ملئ بالالفاظ ال مش حلوة يعنى
كان ممكن تحط نقط مكانها واحنا عارفين نوعية الناس دى بتتكلم ازاى

اعذرنى
اصل كفاية اللى بنسمعه فى الشارع وفى المواصلات
فصعب كمان نقراه

اسفة مرة تانية

تحيتى

شهيدة said...

ماشاء الله جميل جدا

الاسلوب والموقف الجرئ

ربنا سترها المره دي برؤوف باشا والا الله اعلم كان هيحصل ايه

yas said...

ازيك ياوائل
هو ايه الشهرة اللى نزلت عليك فجأة دى مش بحسد بس ماشاء الله التعليقات عندك كتير المرة دى
اصل الحقيقة انا كنت بستغرب اوى ان مفيش ناس كتير بتعلق عندك مع انى شايفة ان مدونتك فظيعة وحلوة اوى كنت بتصعب عليا من الاخر ههههههههه
المهم انا متهيألى مش فاكرة اوى انى قريت موقف مشابهه للموقف ده فى تاكسي تقريبا انا ذاكرتى ضعيفةالحمد الله انى فاكرة اسمى
بس جرأة والله ان حد يعمل كده
يالا سلام

shreen said...

بص
طالما الحق معاك

ولا يهمك
لا امين ولا لواء

حقك تاخده

ورغم ان البوست كله مكتوب كوميدى
الا انه واقعى فعلا

وممكن يحصل لاى حد

بس الحق حق

wael said...

باتريشيا :
ياااااااااااه فينك من زمان
انا مش جريء ولا حاجه انا مجرد مفقوع من اللي بيحصل

حنه :
اشكرك جدا والموقف حصل بجد
نورتي المدونه

wael said...

نورهاتي :
ازيك يا دكتوره
بضم صوتي لصوتك بس هي دي مصر
تحياتي

قطه الصحراء :
لا احنا مش سهلين بردو
هههههههههههههههههههههههههههه
والله الدكاتره دول اغلب من الغلب

wael said...

عمو احمد :
ازيك يا عمو
كل اللي اقدر اقوله الحمد لله انها سلمت المره دي

محمد :
يوسف شاهين مره واحده يا راجل
نورت مدونتي المتواضعه وان شاء الله هزورك كتير في مدونتك

wael said...

انجي :
نورتي المدونه يا انجي
واسف على الالفاظ بس انا حخكيت القصه زي ما حصلت بالظبط ده انا كمان حاولت اختصر الالفاظ
نورتيني وان شاء الله ماتكنش الزياره الاخيره

شهيده :
مش لازم افكر ايه اللي كان هيحصل لو اتقفشنا
ههههههههههههههههههههههه
نورتي

wael said...

ياسمين :
اولا شكرا جدا على انك بتتهمي مدونتي المتواضعه انها حلوه
ههههههههههههههههه
كان ليه واحد صاحبي بيقولي انت بتتعب نفسك ليه وتكتب في المدونه انت ممكن تكتب الموضوع وتبعته ايميل لياسمين وسبلز هو في غيرعم بيدخل عندك
هههههههههههههههههههههههههه
هو ما فيش موقف مشابه في تاكسي بس هو بيدور في نفس الجو العام
نتورتي المدونه ويارب تفضلي منوراها الطفره اللي حصلت دي طفره في بوست على الماشي الاصل بردو هيفضل انتي واول ما ابقى مشهور ويستضيفوني في اي برنامج هقول انا بدين للفضل الكبير لياسمين
هههههههههههههههههههههههههه

شيرين :
هو بصراحه انا مش معايا الحق ولا نيله بس انا بجد اتخنقت من اللي بيحصل
نورتي المدونه

الجواز و سنينه said...

مش عارفه اقولك ايه
بوست يجنن وقعنى ضحك
و خصوصا رؤوف بيه ده دى مش خناقه دى مسرحيه و كوميدى كمان
بس ما تتخانقش تانى كفايه كده عليك

wael said...

الجواز وسنينه :
اشكرك بشده على التعليق ونورتيني وان شاء الله مش هتخانق تاني

Esraa Hamed said...

ههههههههههههههههههه
بجد انا مت من الضحك
و حكاية رؤوف باشا دي تححححفة
ههههههههههه

wael said...

اسراء :
كويس اني ضحكتك وبجد انا كل ما افتكر منظر احمد او رؤوف باشا ده بعد اضحك
نورتي

Unknown said...

الواد دا جااااامد

نايب أطفال بس شكله راضع طبيعي

:)))

أكون أو لا أكون said...

ههههههههههههههه ... قمه في الروعه.