Monday, April 28, 2008

مولد بطل



في ليله من ليالي التاريخ المضيئه التي يشهد لها التاريخ ظهر هذا المولود في يوم الاربعاء الموافق الاول من مايو لعام 1985و هنا انعقدت لجنه من حكماء وامراء واولي الامر ليجعلو هذا التاريخ مناسبه وطنيه ولكن ظهر احد الحكماء وقال ان مثل تلك الفعله ستستفز الشعب لانها تنم عن عدم المساواه حتى تفتق ذهن احد الحكماء واقترح ان يسموه عيد العمال ولكنه في الاصل احتفاليه بمولد المبدع


وائل احمد حسن


ملحوظه


جميع المعلومات عن البطل موجوده في كتاب المبدعين مش فاكر صفحه كام بس موجوده ان شاء الله


المهم بقا انا اتم يوم الخميس الجاي ان شاء الله 23سنه وبما اني حققت كل طموحاتي المستقبليه عندي فيلتي في العجمي والعربيه الجاجور بتاعتي ومصروفي خمسميت الف جنيه في الشهر فأحب اذكر بعض اللمحات التاريخيه عن طفولتي واحكي شوية قصص عن طفولة البطل


زمان لما كان عندي حوالي عشر سنين اتخانقت انا واختي ولجل حظي الهباب ابويا شهد المعركه وبصراحه بابا مكنش بيضربني كتير يعني ممكن في حياتو كلها ضربني اقل من خمس مرات بس الحمد لله ماما قامت بالواجب وزياده المهم بعد ما بابا شاف المعركه قرر انه يتفاهم معايا انا واختى نقاش حضاري نتج عنه الام مبرحه في ضهري ووشي وبعض الكدمات في اجزاء مختلفه من جسمي


المهم دخلت انا واختى الاوضه واتصالحنا بس اختي الله يكرمها قالت انها عايزه تشوف شكلنا واحنا بنتخانق بيبقى عامل ازاي وانا بعبطي وافقتها ووقفنا قدام مرايا في الاوضه ومثلنا ان احنا بنتخانق وخير اللهم اجعله خير دخل بابا تاني والحمد لله المره دي تناقش معانا نقاش حضاري اكثر حضاره من اللي قبله


المهم في يوم تاني مش فاكر جننت ماما ازاي بس المهم ماما قررت توجب معايا وانا قررت اجري في الشقه وتبقى تطولني بقا المهم بما ان ماما اخدت اوليمبيات الامهات في حدف الشبب لمسافات طويله على ابنها اللي هو انا قامت رمتني بالشبب في نفس اللحظه اللى تزامنت مع اني كنت بلف ضهري عشان ادرس احداثيات موقع ماما عشان اقرر اتجاه الاوضه اللي هجري ليها والحمد لله الشبب اصابني اصابه مباشره في جبهتي تماما بس انا درستها بسرعه في عقلي وقلت لو كملت جري ماما مش هتتوقف عن الجري وهتجيبني هتجيبني فبسرعه رحت مصوت وقلت عيني اااااااااااااااه المهم حنان الام اشتغل طبعا وجتلي في ايه يااني وياحبيبي وبصراحه ضميري الميت قالي ياجدع استموت فيها دي فيها كام علقه مش هضربهم مهما عملت المهم شلت ايدي من على عيني ونزلت جفني وبهدوء قلتلها مش عارف افتح عيني طبعا ماما انهارت وانا قلت خلاص مافيش حاجه على اساس اني الابن المحترم الهادي وفضلت قافل عيني ساعه ولا حاجه وفلت من علقه وممكن اكون مضربتش اسبوع قدام


قصه تانيه

في يوم دخلت الاوضه بتاعتي وكان في كيس مناديل ضخم وضخم بمعني كلمة ضخم والحمد لله كأي طفل بيلعب بالكبريت رحت مولع في المناديل وهنا احب افتكر معلومه علميه مش هنساها طول عمري ان اسرع حاجه بتولع في الدنيا هي المناديل المهم انا قلت اعمل ايه اروح كطفل مجاهد واقول لماما وبابا اني ولعت في اوضه النوم ولا اطفى الحريقه اللي عمري ما هعرف اطفيها؟


هنا اصبح الاختيار صعب جدا اموت محروق ولا اموت من الضرب فقلت هي موته بموته فموت موتة ربنا واموت محروق اسهل رحت قافل الباب وانتظرت مصيري بس الحمد لله ريحة الحريقه وصلت لبابا وماما في اوضه المعيشه وانقذوني من موت محقق بس طلعو طيبين ومحدش عملي اي حاجه او ممكن اكون ضربوني علقه افقدتني الذاكره ونستني اصلا اني اضربت


كفايه بقا حكاوي عشان كده بقت فضايح مش حكاوي




75 comments:

Abo 7anf said...

يلا ادينى اول تعليق
كل سنه وانت طيب يمان
وبالف صحه وسلامه
وبعدين ايه الكفاح دا كلوا
مشاء الله
بطل من طراز منزلى
ههه
وتقبل مرورى

admelmasry said...

ههههههه
مشكلة فعلا احساس الواحد بانه حاجة في المستقبل
لكن المستقبل ابن الذين دا اللي ساعته دايما مأخرة
مش عارف ليه ؟؟؟؟
.
.
وانت معلق عندي افتكرتك واحد صاحبي اعرفه عفوا بقي

Esraa Hamed said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

انا مت من الضحك اصلا
ايه ده
دي قمة البطوله الحقيقة
و حكاية عينك دي و حنان الامومة بجد فكره تححححفة
ياريتك قلتلنا عليها من زمان
ههههههههههه


كل سنة و حضرتك طيب
( و طبعا الشعب مصري و العربي و الشرق أوسطي كوووولهم طيبين بهذة المناسبة التاريخية هههههههه )
و عبال يارب مليوووون سنة
و يارب السنادي تحقق كووول اللي بتتمناه

د/اجدع بنوته said...

جاجوور واتشحوور

يخربيت حكاياتك وطفولتك المتشرده

ههههههههههههههههه

انا كمان كنت شقيه بزياده كده

بس الصراحه متسببتش ف اى حرايق الحمدلله

هابى بيرث داى ياوائل وعؤبال 37 سنه كده ان شاء الله

yas said...

كلسنة وانت طيب مع ان لسه فاضل كام يوم على عيد ميلادك
على فكرة احنا ثيران زى بعض
انا عيد ميلادى 6-5
بس انت اكبر بسنة
حكاياتك فظيعة حلوة اوى
انا بقي كنت طفلة هادية موت بغباء
بيقولوا كنت تعقدى على الكرسي متقميش من عليه
ماعلينا بقي شكلك كنت بتضرب كتير اوى معلش الضرب للجدعان
كل سنة وانت طيب والسنة الجاية تكون احلى

wanna b a physician said...

كل سنة وانت طيب وعقبال لما تعودلك الذاكرة كدا وتفتكر انت انضربت يوم الحريقه ولا لا
تحياتى

shaimaa samir said...

هههههههههههههههههههههههههه
طريقة عرضك للشىء
مذذذذذذذذذذذذذهلة
بجد
ربنا يكرمك
وكل عام وانت الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم

Rania Lelah said...

كل سنه و انت طيب
و انا اقول مين صاحب الاسم الى شفته فى كتاب اعظم رجال فى العالم دة
تحياتى للاسلوبك المتميز

FaceMoon said...

هههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههه
اية كمية المصايب والحوادث دى
الله يكون فى عون والدتك
المهم كتر الضحك نسيت اقولك
كل سنة وانت طيب وعقبال مليون سنة
وان شاء الله تحقق كل اللى نفسك فيه

Unknown said...

كل سنه و انت طيب

ايه كفاح الابطال الشرفاء دول انت فعلا من البلد دي

تحياتي

khobayb said...

هههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههه
هههههههههههه

روعة

كل سنة وانت بكل خير

وعقبال ما تجري ورا ابنك بالشبشب

:)

غادة said...

يلا حالا بالا حالا حيوا ابو الفصاد هيكون عيد ميلاده الليله اسعد الأعياد فليحيى ابو الفصاد هاااا.....
كل سنه وانت طيب و عقبال متقفل الميه زى النادى الأهلى
على فكره انت موتنى من الضحك فعلا بطل يا بنى فى التمثيل
على فكره انا بحب مدونتك اوى
و سلام مؤقت ومستنيه حته من تورتة عيد ميلادك

صوت من مصر said...

كل سنه وانت طيب

doctor mohamad said...

ههههه ..مش ضربوك ف اليوم ده؟ أو ضربوك علقه أفقدتك الذاكرة ؟ ههههه بجد جميلة جدا ..الكوميديا عندك تلقائية بشكل جميل.. لا و إيه يا دكتور: بتعتمد دايما ع الأسلوب العلمى من أول الاستدارة لأخذك إحداثيات والدتك)ربنا يخليهالك( لحد المعلومة الهايلة: إن المناديل بتولع أسرع حاجة ف الدنيا _ههه_ مرورا بالنقاش الحضارى المسبب لآلام الضهر .. طبعا الأهل ما كانوش مقدرين إن مولد مبدع مش بالساهل _ لازم له تكاليف _حتى لو كانت حرق أوضة المعمل اللى مسمينها خطأ أوضة النوم هههه. _ _ _ _ملحوظة : طول عمرى ما كنتش مقتنع بعيد العمال و دايما أسأل نفسى عن السبب الحقيقى للإحتفال ف هذا اليوم _ أشكرك لتنوير بصيرتنا بالسبب الحقيقى هههه.

جنّي said...

وائل
أهلا بيك
تشرفت بزيارتك مدونتي وأتشرف اكثر بريارة مدونتك وأهلا بيك صديق وزائر دائما إن شاء الله .. ولكن كنا نريد سيناريو يحلي القصص مثلا نهار داخلي ليل خارجي .. موسقى تصويرية شوية دم ديابة تعوي ..
المهم كل سنة وانت طيب
تحياتي
said

Unknown said...

اولا
كل سنة وانت طيب مقدما
ثانيا
شكرا علي زيارتك ويارب تتكرر
اما البوست بقي فا انا كنت مضايقة انهاردة بجد اول مرة اضحك طول اليوم
من قلبي
دة انت كنت ياعيني طالع عينك في الضرب
احنا ماما كانت بتجري وراانا بالخرطوم بتاع المية ههههههه
علشان طويل بقي وبيجيب من علي مسافات
يعني ماما كسبت الاولمبكيات اكتر من مامتك
بس انا مضربتش كتير مرات قليلة جداااااا
علي ما اتذكر احسن شكلي فقدت الذاكرة زيك
ههه نورتني
سلام

Desert cat said...

كل سنة وانت طيب يا وائل
عيد ميلاد سعيد
وشوفت بقى علشان انت بطل الدنيا كلها فرحانة بيك والزهور فتحت والطيور غردت
الف سنة وانت طيب

wanna b a physician said...

ليك تاج عندى يا وائل ياريت تقبله

sama said...

كل سنه وانت طيب
طريقة عرضك للمواضيع جميله جدا وممتعه جدا اسلوب راقي
بس كنت عايز أطلب منك طلب بمناسبة عيد ميلادك
ابقي قول للريس وهو بيقول الخطاب بتاع عيد ميلادك في كل سنه خليه السنه دي يزود المرتبات شويه أو أقولك ابقي خليه يدعيلنا زي ما شوبير قال في كاس الأمم

مدحت محمد said...

كل سنة وانت طيب ياابو وائل

هوندا said...

كل سنة وانت بخير :)

استراحة محمد said...

كل سنة وانت بألف خير وصحة ولاسمة يا دكتور وائل
وحشتنا جدا ، ما تبقاش تغيب علينا تانى

Unknown said...

كل سنة وانت طيب ياوائل
ويارب السنه الجايه يكون ربنا عفا عنك واتنتعت بالسلامه من سنه ساته قبل ما البرج اللي فاضل عندك يطير .. وهو أصلا مش باقي منه غير دورين
:))

طول عمرك مصيبه
أيه البلاوي اللي كنت بتعملها دي يا جدع

OldCatLady said...

كل سنة و انت طيب يا وائل
و ان شاء الله السنة الجاية تجيب فيلا فى المريوطية بقا و الفيرارى
من باب التنويع يعنى
:)
بس ايه الملحمة البطوليه اللى أنا عايش فيها دى؟؟؟
لا بس دماغك استراتيجية
:)
سلامات

dr_modymodak said...

هاي بيرث داي يا دكتور كل سنه وحضرتك طيب والي الله اقرب

حكايات الهلالي يا اخواتي

ههههههههههه تحياتي

alshared said...

حمد الله علي السلامه يا وائل

شهر بحاله من غير أحم ولا دستور
ياراجل

ده في الاول

ثانيا بقي

ههههههههههههههههههههههههههه

أيه الضرب ده كله
بتفكرني بنفسي وأنا صغير
كانت أيام


كل سنه وأنتا طيب يا دكتور
وعقبال ميت سنه بس مبارك يكون مات خلالهم يعني
مش هايعد يحكم فينا 127 سنه ده يبقي حرام

:)

Happy birth day wael

تحياتي

شهيدة said...

لازم تفكر تكتب كتاب عن شيئ مقتنع به .. باذن الله أضمنلك الطبعات هتخلص

اسلوب ممتع للقراء .. الله يرحم ايام
الطفوله

كل عام وانت في زياده علم وقرب من الله وقرب من الناس وأقرب لتحقيق امانيك

Mafrousa said...

هههههههههههههههههههه
هههههههههههههه
ههههههههههه
اولا كل سنه و انت طيب
ثانيا....انت كنت طفل هادى جدااااااااااااا
ممكن تكمللى النوادر اللطيفه ديه ..وانا مش حفضحك ..ولا حقول لحد ههههههههههههههه

Tamer Nabil Moussa said...

هههههههههه

كل سنة وانت طيب

قعبال مليون سنة

تعرف ان حكاية الحريق دى عملتها بس ولعت فى اللحاف نفسة هههههه


ربنا يوفقك

تحياتى

سنووايت said...

كل سنة وانت طيب
وكمان 6 .. 10 .. 60 سنة كدة نبقي نباركلك علي الفيلا والجاجوار
وياربا لسنة دي تكون احسن من اللي قبلها

Anonymous said...

awlan kol sana we enta tayb fe 7ad ytweld fe 3ed el3omal ya wael we 3ayz nafso yb2a ma3ah fela 3ala ennel we 50000 alf gneh amal lo kont etwalat fe yom 4-5 ba2a _we tab3an enta 3aref elyom da a elle 7asal feh_ kont 3ayz yb2a ma3ak kam ba2a ???!!!
bas 3ayza a2olk 3ala 7'bar gamed gedan hat2der tgeb elvella isa asl moratbak ba3d matt7'arag isa badal mahaby2a 200 gneh hayb2a 260 gneh asl elle etwalad fe yom 4-5 zawedhom 30% ebset ya3am

wael said...

ابو حنف :
منور ياباشا وكل سنه وانت طيب واعمل ايه بس قدري اكون بطل

ادم المصري :
منور وولا يهمك ياباشا اتشرف اني اكون صاحبك

wael said...

اسراء:
كل سنه وانتي طيبه
وانا اصلا لو كنت عرفت موضوع حنان الام من بدري اكيد مكنتش اتعجنت العجن ده كله
نورتي

د/ اجدع بنوته :
لا محدش كان شقو واكل علق ادي
بس هو السؤال اشمعنى 37 سنه بالذات؟

wael said...

ياسمين :
اولا ازيك
ثانيا وانتي طيبه
ثالثا بقا انا مت على نفسي من الضحك في موضوع احنا تيران زي بعض دي في الاول فكرتها شتيمه بعدين فهمت ان قصدك البرج
على العموم بصره انا كمان مكتوب في البطاقه 6 /5
نورتي وكل سنه وانتي طيبه

wanna :
لا ياعم ياريت الذاكره ماترجعش بدل ما افتكر اللي حصل
منور ياباشا والتاج وصل وجاري الرد ياباشا

wael said...

شيماء سمير :
اشكرك جدا على المجامله اللطيفه واشكرك اكتر على الدعاء ويارب يتقبل منك
نورتيني

رانيا :
لا مش انا اللي في كتاب اعظم رجال العالم انا في كتاب اعظم رجل في العالم
هههههههههههههههههههه
نورتي واشكرك

wael said...

facemoon :
كل سنه وانتي طيبه
انا قلت لمحه بس من المصايب مش عايز اقولها كلها ههههههههههههههه
نورتيني

ايمي :
انا من البلد دي بلد ابويا وجد جدي
منوره وكل سنه وانتي طيبه

wael said...

خبيب :
كل سنه وانت طيب
ومش هجري ورا ابني بالشبب الام بتجري بالشبب الاب بيجري بالحزام
كل مدروس انا هطحن ابني كنوع من انواع تفريغ الشحنه
نورت يا باشا

نور :
اشكرك جدا جدا جدا وشيء يشرفني انك تحبي مدونتي المتواضعه وعلى موضوع التوته ليكي التورته كلها مش حته بس
نورتي

wael said...

صوت من مصر :
وانت طيب
نورت

دكتور محمد :
اولا ربنا يجعلني ذخرا واعرفكو الاسباب الحقيقيه لكل حاجه
ههههههههههههههههههههه
ثانيا اشكرك جدا على مرورك وعلى ملاحظاتك القويه
منور يادكتور

wael said...

جنى :
ديابه مره واحده ليه ياعم وانا بابا وماما كانو بيجرو ورايا في الجبل انا كنت شقي اه بس مش من المطاريد
هههههههههههههههههه
نورت وكل سنه وانت طيب والشرف ليه ياباشا انك نورت مدونتي المتواضعه

my hope :
وانتي طيبه وطبعا زيارتي هتتكرر عندك ونورتيني
وطبعا مامتك مش هتنافس مامتي في الاولمبكيات عشان كل واحده بتلعب لعبه مختلفه بس صدقيني الشبشب بيلسع اكتر من الخرطوم انا مجرب الاتنين
نورتي

wael said...

قطه الصحراء :
منوره وكل سنه وانتي طيبه واعمل ايه بس قدري البطوله
هههههههههههههههههههههه
نورتيني

وائل كمال :
كل سنه وانت طيب واشكرك للتصفح في المدونه ولو على الريس فمقدرش اقول اكتر من قول المبدع سعد زغلول :
مفيش فايده
نورت

wael said...

مدحت محمد :
وانت طيب يا باشا
نورت

هوندا :
وانتي طيبه ونورتيني

wael said...

استراحه محمد :
منور ياباشا وكل سنه وانت طيب وان شاء الله مش هغيب

انونيمس :
ازيك يادكتور نفسي اشوفك ياجدع بجد لازم نتقابل كلنا المهم برج مين ياجدع اللي لسه فاضل ده اتسكن واتأجر مفروش وراح ياولدي
غير انا طول عمري مصيبه عادي يعني يا باشا
المهم كل سنه وانت طيب ودبر ان احنا نتقابل

wael said...

صيدلانيه :
كل سنه وانتي طيبه ولو على الفراري دادي جابهالي هدية اعداديه خلاص فاضل بس الفيلا
منوره

دكتور مودي موداك :
اولا منغير حضرتك دول كلهم 23 سنه عمي
ثانيا وانت طيب ودي انيل من حكايات الهلالي

wael said...

الشارد :
اولا وانت طيب
ثانيا اكيد مضربتش ادي
ثالثا طبعا مبارك مش هيبقى موجود اكيد جمال هو اللي هيبقى ماسك

شهيده :
اشكرك جدا على الدعاء ويارب يتقبل واشكرك جدا بردو على موضوع الكتاب بس انتي هاتي دار النشر واللي هيشترو وانا مستعد
نورتي

wael said...

واحده مفروسه :
وانتي طيبه وانا مستعد اكمل النوادر بس انا راجل مادي ومش هقبل اقل من اتناشر جنيه عشان اكمل
نورتي

تامر نبيل :
لا اللحاف تبقى انت عديت انا هجيب اولادي يتعلمو منك
هههههههههههههههههه
نورت

wael said...

سنو وايت :
كل سنه وانتي طيبه والجاجور بالكتير 50 سنه وهتبقى موجوده
نورتي

المحتاره :
قبل اي حاجه اشكرك جدا على متابعة المدونه
ثانيا اكدبي عليه وقوليلي انك بتهزري في موضوع 4 /5 انهم بجد بيدلهم علاوات عشان بجد ممكن اتشل لو كان بجد
المهم كل سنه وانتي طيبه ومكنتش ماما صبرت عليه يومين ووولدتني يوم 4
على العموم كله كويس
نورتي

Anonymous said...

akdb 3alik a ya wael enta mesh 3aysh fe eddonia wala a enharda errays 7abebna eda esha3b 3elawa 30% 3ala elasase 3ashan kda ba2olk ebset isa hat2dar tgeb elvella bas bgad enta mat3rafshenk ??!! 7aga 3'areba da ennas kolha mashya fe esshare3 a3da ttd3e we t2ol rabna y7'aleih yatara han3mel a wala a belfloooooooooooooos elkteeeer de ma32ola mada3tsh lrrays tab da 7atta ento mwaled shar wa7ed 3eb 3alik

Mona Shereif said...

كل سنه وانت الى الله اقرب
عام سعيد ويارب تحقق كل اللى تتمناه يارب
ويا سيدى مقدرتش اجى وايدى فاضيه، اهديك تاج اتمنى تقبله
تحياتى

فزلوكة said...

تدوينة مبدعة

بجد والله دمها خفيف جدا

المهم
كل سنة وحضرتك طيب

قوس قزح said...

كل سنة وانت طيب
و عقبال 100000000 سنة

موناليزا said...

كل سنة وانت طيب والى الله اقرب والى طاعته ادوم
ودى هديتى ياريت تقبلها
ساهم بتوقيعك في مطالبة الحكومة الهولندية بسن قوانين من شأنها حماية المسلمين من العبث بمقدساتهم الدينية خاصة ومن التجديف على الأديان عامة على الرابط التالي

http://kawlansadida.blogspot.com/2008/04/blog-post_21.html و

جزاكم الله عن إسلامكم خيراً"

Empress appy said...

كل سنه وانت طيب كبرت ونظرك راح
معلش يا دكتور والله كنت اجازة بس لو كنت قولت من بدرى كنت جيت وجبت لك حقنه هديه او كيس قطن اصلى عارفه الازمه ههههههههههههههه

جيفارا المصري said...

نص مبدع ياوائل
وحكاوي جميلة جدا بتفكرني بأيام الطفولة البائسة الجميلة جدا
ياريت تكمل حكاويك
وكل سنة وانت طيب

yas said...

ازيك ياوائل
مش عجبك ثيران زى بعض
يابنى احسن ما كنت اقولك ايه ده انت طلعت ثور انت كمان ههههههههههههه

wael said...

المحتاره :
صدقي طلعتي بتتكلمي جد مش هزار
اه يامرارتي يانا حسبي الله ونعم الوكيل فيهم بس لو اخدتي بالك البيه قال انه هيثبتها على المرتب بعد خمس سنين

Sometimes :
وانتي طيبه والتاج وصل وان شاء الله هرد عليه واشكرك جدا على الدعاء

wael said...

فزلوكه :
وانتي طيبه واشكرك على مرورك
نوتيني

قوس قزح ( راينبو ) :
هما دول كام صفر؟؟؟؟؟؟؟
همل ايه في كل السنين دي بس ؟
على العموم اشكرك وكل سنه وانتي طيبه

wael said...

موناليزا :
وانتي طيبه ويارب يتقبل منك واشكرك على اللينك
جزاكي الله خيرا

ابي :
وانتي طيبه واحنا لسه فيها
فين الهديه؟

wael said...

جيفارا:
اشكرك على مرورك ونوتني ويارب تتكرر

ياسمين :
نفسي افهم سبب السعاده الغامره اللي انتي فيها بسبب ان احنا تيران دي
هههههههههههههههههههههه
يابنتي احنا المفروض نستخبا ونتكسف

Anonymous said...

اوليمبيات الامهات في حدف الشبب لمسافات طويله على ابنها اللي هو انا قامت
ههههههههههههه انت مش ممكن مقولتليش مجربتش الخرطوم قبل كداا؟؟؟
عموما كل سنه وانت طيب عقبال ميه وخمسين
تحياتى ليك سوم_87

maYHam said...

بوست عالمي يكتب إسمك بجد في الصفحة6523 من كتاب المبدعين

كل سنة وإنت طيب وعقبال 78 سنة

mnoon said...

كــــ(سنه)ـــــــــل
وإنت موجود فى صفحات التاريخ
كنت مفكره
إنى الحاجه الفريده من نوعها
اللى حصلت فى 1985
بس يالله أدينا بنكتشف
إننا مش لوحدنا العظماء

wael said...

سوما :
اكيد ياباش جربته
انا جربت جميع انواع العذاب لحد المقصله ههههههههههههههههه

انا من كنت محتاجا :
اشكرك على المدح بس غالبا انا في صفحه 5623
كل سنه وانت طيب نورتني

منون :
اخيرا لقيت مبدعه جديده في العالم
مرحبا بكي في عالم العظماء
صحيح انتي اسمك في صفحه كام في كتاب المبدعين؟
كل سنه وانتي طيبه

dr.Roufy said...

كل سنة وانت طيب يا دوك
فكرتني بحريقة مماثلة عملتها عندنا بلا فخر في البيت
وتصدق برضو مش فاكرة ايه الى حصل لى بعدها
:)

Unknown said...

الف مليون مبروك يا دكتور

وائل

وعقبال 80 سنه زى الريس بس تكون وزير صحه بس مش ريس اصل انا حاجزها لواحد صاحبى ربنا ينولهاله ويكون ريس كمان
واقعد انا اتفرج عليكوا والناس بتدع... مش هكمل سعيد بزيارتى هذه لمدونتك الجميله واتمنى التواصل

اسلام صديق said...

كل سنة وانت طيب يابطل فعلا حياة مليئة بالبطولات

علي فكرة انا برضه طالب بكلية الطب للاسف

يسعدني زيارتك لمدونتي

wael said...

دكتور روفي :
اشكرك على الزياره
وغالبا ده اسمه فقدان ذاكره لحظي نتيجه اثر الاشتعال
هههههههههههه
نورت

استاذ حسن محمد توفيق :
وانت طيب
واوعد حضرتك لو بقيت وزير الصحه عرفع مرتب الغللابه الدكاتره ان شاء الله
نورت

الافغاني :
وانت طيب طبعا وانت اجزت اللي فيها
انا وانت طلاب كلية زفت للاسف
تحياتي ونورت المدونه

spellz said...

happt birthdaay:D

mas5ara as usual:D:D:D:D:D:D

حـــــدوتـــــة said...

السلام عليكم
يا باشا كل سنة وانت طيب
اول زيارة ليا الاقى عيد ميلادك
انا كدة وشى حلو

سلالالالالالالالالالالالالالالالالام

إسلام هجرس said...

شكرا وائل على كلماتك الجميلة
يبدو انك مش لوحدك اللي مليان عقد
ناس كتيييييييييييييير عندها بلاوي
بس اللي عنده الشجاعة يعترف قليلين جدا
...
آه بالمناسبة
أنا مش من الناس دول
ههههههههه
...
أشكرك على استمتاعي الحقيقي
مودتي

WhItE HeArT said...

كل سنة وانته طيب ياوائل


بس ايه ده ياباشا

ههههههههههههههه

بطل بطل يعني بمعنى الكلمة حريمه وجري وخناقات ايه فيلم الاكشن اللي انته عشته ده
هههههههههه

بجد هلكتني من الضحك

تحياتي

wael said...

اولا انا بجد متأسف عشان رديت متأخر اوي بس والله كان عندي امتحانات

سبلز :
كل سنه وانتي طيبه
نورتيني

حدوته :
منور طبعا وزيارتك جت بعيد ميلادي شفت بقا
نورت يا باشا

wael said...

اسلام هجرس :
نورت المدونه وياجدع اعترف واقتنع انك كنت بتتعجن عشان ده حال كل طفل
نورت تاني واشكرك على الزياره

القلب الابيض :
اشكرك على الزياره ودي بطوله فريده من نوعها نتج عنها بطل مطحون وجالي تخلف وكملت بكلية طب
اهو الحمد لله على كل حاجه

إبـراهيم ... said...

هههه.......كل سنة وإنتا أحلى يا مان
.
.
.
حلوة التهنئة الذاتية، وقمـة التواضع اللي ف التدوينة ....
تحياتي يا باشا ، و .... ييااارب العمر كللله

wael said...

ابراهيم باشا :
اكبر ميزه عندي هي التواضع مش عارف اعمل ايه في نفسي عظيم بس متواضع الله عليه
نورت يا باشا

Anonymous said...

بجد يا وائل ربنا يكرمك بقولك اية ماتسيبك طب وقديها كتابة نصيحة من اخ عارفك كويس


بس انت خبيث من يومك